Dėl kokios svarbios tiesos su jumis sutinka tik nedaugelis žmonių?

Nelabai seniai perskaičiau Peter Thiel (tai toks ganėtinai garsus žmogus, įkūręs Paypal, bei užsiimantis investavimu į startup’us) knygą „Zero to One“ – labai patiko, rekomenduoju visiems, kam bent kiek įdomu naujų verslų kūrimas bei technologiniai (ir ne tik) startuoliai. Gal ne su viskuo iki galo toje knygoje galima sutikti, juolab, kad atrodo kai kur pats autorius kiek prieštarauja pats sau, bet šiaip knyga labai blaiviai ir teisingai nušviečia startuolius: gerų idėjų, į kurias verta investuoti nėra labai daug ir daugelis per optimistiškai vertina savo galimybes, ypač jei jie tik nedaug kuo skiriasi nuo konkurentų. Tam, kad idėja būtų sėkminga, nepakanka, jog ji būtų tik kiek geresnė nei konkurentų – tau reikia turėti bent dešimtį kartų geresnį produktą, jog tavo konkurento klientai patys norėtų pas tave pereiti. Su kuo nors konkuruoti, kai esi tik šiek tiek geresnis, yra labai sunku: tai reikš išlaidas reklamai, o ir konkurentai tikriausiai nesnaus, dieną naktį tobulindami savo produktą. Geriausia imtis tokios naujos srities (kad ir kokios iš pradžių mažos), kad joje iš viso nebūtų konkurencijos – kiekvieno startuolio tikslas turėtų būti nedidelė monopolija. Lygiai dėl tos pačios priežasties naujasis Zuckerbergas netaps milijardieriumi įkūręs naują socialinį tinklą, o naujieji Peidžai ir Brinai pasakiškai nepraturtės įkūrę interneto paieškos kompaniją – naujieji milijardieriai atsiras visiškai naujose srityse, apie kurias gal būt dabar net nepagalvojame. Startuolių siekis imituoti jau veikiančius verslo modelius dažniausiai priblėsta dar tolokai iki pasaulio šlovės spindulių.

Visgi labiausiai knygoje įstrigo klausimas, kurį Peter Thiel mėgsta užduoti per darbo pokalbius kandidatams: „Dėl kokios svarbios tiesos su jumis sutinka tik nedaugelis žmonių?“ (What important truth do very few people agree with you on?) Tai labai svarbus klausimas, kuris ne vien parodo, ar kandidatas turi savą nuomonę bei požiūrį į pasaulį, bet kartu ir atskleidžia, ką jis mano esant svarbiu. Iš tiesų, atsakyti į šį klausimą nelengva ypač jei jį gauni visiškai netikėtai ir turi tik labai nedaug laiko pamąstymui. Ilgai negalvojus, tikriausiai mano atsakymas būtų „manau, kad atsitiktinumas finansuose lemia žymiai daugiau nei dauguma drįsta pripažinti, todėl nebūtinai nesėkmingas finansininkas ar fondų valdytojas yra negabus ar neprotingas, ir ne kiekvienas staiga praturtėjęs tai gali priskirti vien tik savo nuopelnams“. Kokia nestandartine tiesa jūs tikite?

ATNAUJINIMAS: Nesena Peter Thiel paskaita knygos temomis.

Comments Closed

11 Comments

  1. Na, senieji Peidžas ir Brinas tapo milijardieriais sukūrę savo paieškos sistemą kai buvo excite, altavista, hotbot, lycos, infoseek, yahoo! ;)

    1. Čia galioja ta taisyklė, kad Google buvo bent 10 kart geresnis nei excite ar altavista :) dabar milijardierium gali tapt jei 10 kart perspjausi Google

  2. Kaip kažkas jau paminėjo komentare, didelė dalis sėkmingų startuolių darė tai, kas jau buvo padaryta, tik padarė daug geriau. Žinoma, didesnis augimo potencialas, kai darai kažką visai naujo – bet tokių sėkmės istorijų vienetai ir rizika daug didesnė.
    Jeigu skaityt patarimus knygose ir internete – dažnai rasi ir patarymą, kad jei tavo naujam produktui egzistuoja konkurentai – tai yra gerai, reiškia yra rinka. Aš visgi tikiu, kad užvaldyti egzistuojančią rinką lengviau negu sukurti naują.

  3. Suktas klausimas. Jei su tuo sutinka mažuma, bet tiesa svarbi, tai galbūt ji veda prie didelės opportunity, nes jei tai yra tikrai tiesa, tai anksčiau ar vėliau su tuo turės sutikti dauguma.

  4. Labai idomus klausimas. Mano ta svarbi tiesa butu principu laikymasis. Daug kas su manim nesutinka, kad reikia laikytis savo pricnipu.

    Konkuruoti su Google ar Facebooke rimtas isukis.
    Keista, kad jie taip ilgai laikosi, cia su zydais gal susije… :D Bet jau po biski nauji zaidejai uzkariauja rinka. Tik klausimas ar ju nenupirks.

    Tendencija yra orentuotis i vizualinius projektus, tokius kaip Instagram, Pinterest, Vine arba israst savo dvirati.

Comments are closed.