Prancūzijos verslo dienraštis Les Echos rašo, jog Kinijos miestas Wuhan, turintis virš 8 milijonus gyventojų, ruošiasi pardavinėti gatvių, aikščių, tiltų ir pastatų pavadinimus. Toks sprendimas priimtas siekiant padidinti savivaldybės pajamas. Straipsnio autorius (nors originalų straipsnį apie šį įvykį rašė Kinijos žurnalistas, Les Echos taipogi šią žinią nušviečia neigimai) į tokius planus žiūri su pasibaisėjimu, jam jie atrodo iškreipta merkantilizmo išraiška. Be to, jo nuomone, savivaldybės turėtų ne pardavinėti „žmonių turtą“, o rūpintis ekonominės gerovės kūrimu.
Tikriausiai esu sugadintas laisvosios rinkos šalininkas, bet kaip tik manau, jog gatvių pavadinimų pardavinėjimas yra ne toks jau blogas dalykas. Juk Lietuvoje irgi pardavinėjami pastatų pavadinimai (Siemens arena), ir niekas nemato tame nieko amoralaus, niekas tuo nesibaisi. Tiesa, Lietuvoje tik privatūs savininkai pardavinėja pastatų pavadinimus, bet nematau jokio esminio skirtumo, ar pardavėjas yra privati bendrovė, ar savivaldybė. Svarbiausia, jog tokio sandorio metu būtų sukuriama vertė, t.y. kad bent jau už vardą būtų sumokama tiek, kad būtų padengti visi vardo keitimo kaštai.
Cia dar klausimas del tokios naudos. Jei kiekvienas skersgatvis pasivadintu Eziu, Always ar Dosia ivyktu didele devalvacija tiek del kainos, tiek efektyvumo prasme.
na always gatveje tai nenoreciau gyventi ;)
daznai keiciant gatviu pavadinimus ishkiltu problemu siunciant popierinius laishkus (jei tokius dar kasnors rasho), prenumeruojant laikrascius ir t.t.
Pritarciau prancuzijos verslo dienrascio korespondentui. Laisva rinka manau nera pakankamas pretekstas pardavinet bendrajam interesui (visiems miestieciams) priklausancius gatviu pavadinimus, nes tai tikrai nesukurtu dideles pridetines vertes taciau butu puiki reklama ivairiems produktamas ir pan – uzsienio turistu gidas: o stai cia einame grite toletinio popieriaus prospektu:) Manau tai butu pasityciojimas is miesto gyventoju.