Timothy Ferriss: 4 valandų darbo savaitė

Kartas nuo karto sveika į rankas paimti kokią nors motyvacinę knygą: ne tiek tam, kad sužinotum ką nors naujo (nes, sutikime, visos jos rašo apie tą patį), o daugiau tam, kad gautum naują dozę optimizmo ir ryžto veikti.

Ši knyga manęs neįkvėpė.

Pirmasis trečdalis dar buvo visai nieko: jame rašoma apie savo darbų optimizavimą, trumpai pasakojama tai, ką galima rasti David Allen‘o ar Stephen Covey (visgi gal labiau pastarojo) knygose – neatidėliok, dirbk „protingai“ ir tik tai, kas yra svarbu. Po to kalbama apie tai, jog reikia būti ne korporaciniu vergu, o kurti savo (geriausia internetinį) verslą, kad galėtum nieko neveikti, mėgautis gyvenimu, o pinigai patys kapsėtų.

Idėja gal ir nebloga, bet pasiekiama eiliniam tūlui piliečiui ne taip jau lengvai. Ypač žingsnis po žingsnio sekant autoriaus patarimais (Vienas iš jų: apsimesti susirgusiu ir savaitę dirbti iš namų – namie būsi daug produktyvesnis, o tai pastebėjęs tavo viršininkas tau visada leis dirbti namie, jei tik to paprašysi. O po to kažkokiu stebuklingu būdu būdamas namie, ar keliaudamas po tolimas šalis staiga tapsi keliasdešimt kartų produktyvesnis ir tau beveik nebereikės dirbti).

Net ir savo verslo kūrimo idėjos man pasirodė nepatrauklios, nors kitiems jos gal ir veiksmingos. Matyt per daug skaičiau Seth Godin ir panašių guru, kurie teigia, jog svarbiausia, jog verslas turi būti nuoširdus, išskirtinis ir visaip kitaip remarkable. Tuo tarpu Timothy Ferriss produktų idėjos kvepia teleparduotuvėmis ir ne itin protingų klientų ieškojimu. Man labai sunku suvokti, kaip jogos DVD laipiojantiems po kalnus, sukurtas merginos, kuriai patinka joga per kelias savaites ar prancūziškų marškinių pardavinėjimo internetu verslas gali būti konkurencingas ir pelningas. Ypač kai konkurentams įėjimo į rinką barjerų praktiškai nėra, o verslo savininko tikslas yra ne verslo vystymas, o padirbėjus mėnesį, kad užsukti verslą, keliavimas po pasaulį. Galbūt esu per daug persisunkęs skepticizmu.

Kad ir kaip ten bebūtų, tai tik dar viena iš motyvacinių knygų. Krizės laikais motyvacijos iš tiesų reikia, bet rutinoje įstrigusių darbuotojų tikriausiai dabar mažiau: visi svajoja apie darbo išsaugojimą, o ne išsilaisvinimą iš jo.

8 Comments

  1. Nesutikčiau dėl verslo idėjų kritikos. Knygos autorius skyrė dėmesio ir produkto išskirtinumui, ir rinkos/paklausos ištyrimui prieš pradedant.

    1. Taip, tai tiesa, šiek tiek dėmesio produkto išskirtinumui skirta, bet, mano nuomone, iš abiejų pavyzdžių arba pataikoma į itin mažą rinkos nišą (jogos DVD laipiojantiems po kalnus), iš kurios itin sunku išgyventi (ypač jei rinka yra tik Lietuva, o ne plačioji JAV), arba į tokį verslą, kurį sukurti bet kuriam naujam konkurentui, ar net pačiam tiekėjui yra niekų darbas (prancūziškų marškinių importas). Taigi tos idėjos yra arba ne itin išskirtinės (marškinių atveju), arba per daug išskirtinės (jogos DVD atveju).
      Bet čia mano nuomonė. Gal tai ir veikia, tik man sunku tuo patikėti.

  2. O man visos tokios knygos labai nepatinka, nes i6 tikrųjų skirtos užsidirbti, o ne kitus motyvuoti, panašiai kaip ir produktai apie kuriuos jos rašo. Tam tikra prasme (dėl turinio, skatinimo iš š daryti pinigus pasinaudojant kvailais žmonėm) jos iš viso yra amoralios. Tad kai noriu atsigauti, visada pažiūriu šią prezentaciją: http://www.ted.com/index.php/talks/richard_st_john_s_8_secrets_of_success.html iš esmės tas pats kad Guy Kawasaki “The art of the start” tik per 3 min nuoširdžiau, be jokių aliuzijų į pinigus :)

  3. “Man labai sunku suvokti, kaip jogos DVD laipiojantiems po kalnus, sukurtas merginos, kuriai patinka joga per kelias savaites ar prancūziškų marškinių pardavinėjimo internetu verslas gali būti konkurencingas ir pelningas.”

    Visiškai sutinku su teiginiu, Petrai. Realiai kokiai vienai jogistei iš tūkstančio bandžiusių pavyko kažkokį versliuką prasukti, ir tai galbūt susifinansavus pinigėlius iš “draugo” ar “rėmėjo”. Kiti 999 bandymai buvo nesėkmingi; tik niekas apie juos knygų nerašo.

  4. Knygos pradzia mane ikvepe kazko siekti daugiau.. tai yra mano vidine motyvacija buvo ties nuliu iki knygos skaitymo, o cia lengvai, paprastai parodoma, kad gabus, uzsispyres ir be motyvacijos zmogus (kas skaite supras apie ka) gali dirbti sekmingai kitam. O su motyvacija gali pasiieskoti budu kaip darant maziau – pasiekti daugiau. kazkada ir p. Variakojis sake, lygtai ir pakanka tu pinigu, net galetu jau nieko ir nebedaryt,.. bet negi jau i pensija? Ankstoka :) (cia jau mano nuomone :))

  5. Mane labiausiai ikvepe pati mintis, jog imanoma gyventi menesi kita per metus vos ne bet kurioje pasaulio salyje. Issukiai mokytis kalbu ar bet ko, oursoursinimas yra visiskia realus. Dar patiko nuorodos knygos paskutiniame trecdalyje pateiktos kaip metodine medziaga. Gal pats verslo modelis parduoti prancuziskus marskinelius in USA realu, nes vartojimo tradicijos ten labiausiai isvystytos su musiskemis net nesilygina. Patiko google adword’o isbandymo mintis. 80/20 taisykle super. Ar kas yra atsisiuntes ka nors is nurodytu knygu?

  6. Viskas čia yra gerai, paprasčiausiai ši knyga yra skirta ne tokiai rinkai kokia yra Lietuvoje(nors jau pats mačiau kelis verslo modelius paremtus šia knyga). O šiaip knyga labai informatyvi ir ydomi.

Comments are closed.